Kontakty

Gymnázium Dr. Karla Polesného

Znojmo

 

e-mail:

bayerovi@gmail.com

Bayerová KSČMMůj regionČlánky v tisku

Články v tisku

Matematika

(7.11.2010) Mé pravidelné "okénko" zveřejňuje Znojemský týden



MATEMATIKA

 

 

 

  Tak generálku na maturitní zkoušky máme za sebou. Statistický výsledek  úspěšnosti nic moc. Jako bývalou učitelku matematiky a fyziky na gymnáziu mne celá kauza státních maturit zaujala.

Již dříve mi vadilo, že například na středních školách, které mají poskytovat všeobecné vzdělání,

nepatří matematika do povinných maturitních předmětů. Jsem přesvědčena, že určitá úroveň matematických vědomostí prostě třeba zrovna ke gymnazistovi patří.

V článku „Matematiku se dokážete naučit, vyberte si ji k maturitě“ v MF Dnes jsem si k velkému překvapení přečetla, jak je výhodné z matematiky maturovat, protože k „projití“ stačí být úspěšný jen z 30% na rozdíl od češtiny a cizích jazyků, kde musí student dosáhnout výsledků alespoň 45%.

Kromě toho „lehkou“ matiku  by prý zvládli i deváťáci.

Z těchto informací a dalších radách, jak si maturitu ulehčit mi ale začíná být divně kolem žaludku.

Co je cílem studia na střední škole? Je to jenom kýžený papír s podpisem maturitní komise? Jsem přesvědčena, že cílem jsou kvalitní získané vědomosti, dovednosti, návyky, které abiturienti využijí pro svůj další život, pro své další vzdělávání a studium. K čemu mi jako studentovi gymnázia bude třeba jednička z matematiky, když budu chtít jít dál studovat politologii.

Moc mne rozveselila rada v článku určená studentům, aby si zakoupili – cituji:“...za sto korun proslulou a léty osvědčenou cvičebnici z matematiky od Františka Bělouna...“

S touto skvělou učebnicí jsem pracovala jako studentka i jako kantorka roky a roky (jenomže tenkrát stála asi „dvacku“). Mám radost, že ji nikdo neodsuzuje proto, že se užívala za minulého režimu.

Nesouhlasím ale s prohlášením, které je v článku je uvedeno, a to s tím, že učitelé budou přizpůsobovat výuku matematiky náplni maturitních testů. Jsem přesvědčena, že by to mělo být právě naopak. Maturitní testy by se měly přizpůsobit obsahu výuky na jednotlivých školách. Jenže zde se začíná projevovat nejednotnost osnov výuky na profesně stejných  typech škol.

Vážení čtenáři a především studenti. Ze všech dostupných informací, které jsem o státních maturitách získala, mám prostě pocit, že zavádíme neuváženě něco, co nepřispěje vzdělanosti národa, ale protože celý projekt stál již mnoho peněz, tak to prostě zkusíme. A aby kritika nebyla tak velká, tak budeme radit, jak celou maturitu co nejvíc zjednodušit, aby to tolik nebolelo.

Věřím na druhé straně tomu, že většina našich žáků, studentů i učňů po vzdělání touží, mají chuť se vzdělávat a být dobrými odborníky v oborech, které si vyberou. Že chtějí být úspěšnými konkurenty odborníkům i v cizině, kam mohou v dnešní době odejít jak za dalším studiem tak za prací.

RNDr. Marta Bayerová senátorka a zastupitelka města Znojma            
© KSČM 2003 - 2014. Všechna práva vyhrazena